16/ 8 étrend, Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?

16/ 8 étrend
  1. Osztott rutin a zsírégetés érdekében
  2. Hogyan lehet lefogyni a testméreteket

Most ez a fogyókúra visz mindent! Máris mutatjuk, mi is ez.

túlsúlyos tinédzser hogyan lehet fogyni

Mit jelentenek a számok? Az időszakos böjt ezen formája szerint a nap 16 órájában kell teljes böjtöt tartani, a fennmaradó 8 órában viszont korlátozás nélkül lehet étkezni. A 16/ 8 étrend órás időszakot érdemes a nap közepére időzíteni, például 10 és 18 óra közé.

fogyni petrezselyem

Mennyire hatékony? Nemrégiben jelent meg az első tanulmány, amely 12 hetes időszakban vizsgált 23 túlsúlyos személyt, akik a diéta alapján reggel 10 és délután 6 óra között ehettek bármit, a nap többi részében azonban csak kalóriamentes folyadékot fogyasztottak.

Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig. Semmi péksütemény, semmi nasi, de még a puritánnak tűnő íztelen zabpehelyt is kerülöm.

A tanulmány megállapította, hogy a kontrollcsoporttal összehasonlítva a résztvevők napi kb. A diéta tehát nem gyors, de hatékony és kíméletes, mivel nem jár annyi lemondással,mint más diéták vagy böjtök. A módszer hatékonyságát néhány tudós szerint a cirkadián ritmusunk, azaz a belső óránk is támogatja.

Mik lehetnek a hátulütői?

Mik lehetnek a hátulütői? A 16 órán keresztüli teljes koplalás könnyen okozhat gyengeséget és fáradékonyságot.

A másik gond pedig az lehet, ha a maradék 8 órában próbálunk kompenzálni és túl sok egészségtelen ételt fogyasztunk. Ennek két kockázata is lehet; az egyik a rossz közérzet, esetleg gyomorégés.

Az időszakos böjt előnyei

A másik pedig az, hogy a 8 óra alatt fogyasztott túl sok hizlaló étel miatt hízunk, és nem fogyunk. Mire érdemes figyelni?

Már az ókorban is alkalmazták mind egészségi, mind spirituális okok miatt. Azonban a modern kor társadalma magával hozta a mértéktelen táplálkozást, mivel korlátlan mennyiségben rendelkezésre áll számunkra az étel. A felgyorsult világban pedig hajlamosak vagyunk a félkész és készételekhez nyúlni, és reggeltől estig rendszertelenül étkezni. Időszakos böjt fogalma alá tartozik, aminek több formája is van, de én most ezt szeretném nektek bemutatni, mert ez a legideálisabb a legtöbb ember számára. Szemben a hagyományos kalóriadeficit alapján működő diétával nem kell berögzötten számolgatni a bevitt kalóriákat, de természetes az egészséges táplálkozás elveit követni kell.

Érdemes a 8 óra alatt is figyelni arra, hogy többször együnk keveset, mert az a legjobb a szervezetnek. A legkedvezőbb az ötszöri étkezés.

a sprintelés gyorsabban lefogy

És bár a diétában a szabad időszakban nincsenek megvonások, nagyban növelhetjük a hatékonyságot, ha figyelünk, hogy mit eszünk. Ezeket érdemes fogyasztani: - gyümölcsök és zöldségek, - teljes kiőrlésű gabonafélék, például barna rizs, zab, árpa, - sovány fehérjeforrások, 16/ 8 étrend baromfi, hal, bab, lencse, tofu, diófélék, magvak, alacsony zsírtartalmú túró, tojás.

Hogyan tehetjük könnyebbé?

Cikkünkből megtudhatod:

Az alábbi tippek más diétáknál és böjtöknél is hatékonyan bevethetőek: - Figyeljük a rendszeres vízfogyasztásra. A sztárok is követik?

fogyhatok 55 évesen

Sokat hallani arról, hogy a diéta a hírességek körében is népszerű, van, aki időszakosan iktat be szakaszos böjtöt az életébe, míg mások a teljes életmódjukat ehhez igazítják.

Arról nincs információnk, hogy ki űzi minden egyes nap, ki pedig időszakosan, de úgy Ningxia nitro fogyás, hogy többek között Hugh Jackman, Beyoncé, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, és Ben Affleck is alkalmazták már a diétát.

Olvassa el is