Sprintek a fogyás technikájához

Milyen izmokat fejleszt a futás?

Talp és lábfej izmai

Hirdetés Futás közben rengeteg izomcsoport összehangolt munkája zajlik egy bizonyos mozdulatban akár izom is részt vehetígy aki rendszeresen fut, komplex testi változásokra számíthat.

Az, hogy a futás fő izmai az alsó végtagon, vagyis a lábon találhatóak, talán senkinek nem újdonság. Az viszont sokakat meglephet, hogy a törzs és a kar izmai has, hát illetve bicepsz, váll is komoly munkát végeznek futás közben. Nézzük tehát részletesen, hogy mely izmokat fejleszti a futás, vagyis milyen testi változásokra számíthatunk, ha rendszeresen futunk.

1. Fontos a pihenés

Haladjunk alulról felfelé. Talp és lábfej izmai A talpban egy izom, a nagylábujj hosszú hajlítóizma m. Ennek az izomnak csak kis része helyezkedik el konkrétan a talpban, valójában a szárkapocscsontot köti össze a nagy lábujjal!

sprintek a fogyás technikájához

A boka stabilizációjában természetesen további izmok vesznek részt, melyek szintén a lábszárról eredve a lábfej különböző részeire tapadnak. A lábszár izmai A futás szempontjából a lábszárban két fő izmot érdemes megemlíteni. Az elülső sípcsonti izom musculus tibialis anterior és a háromfejű lábikraizom, más néven vádli m.

sprintek a fogyás technikájához

Fontos megemlíteni, hogy a lábszárat könnyű túlterhelni, amely legrosszabb esetben akár Achilles-ín sérüléshez is vezethet, ezért kiemelten fontos betartani a fokozatosság elvét az edzésekben!

Comb és a csípő izmai Futás közben a fő munkát a comb és a csípő izmai végzik. Ha magunk elé képzelünk egy futót, láthatjuk, hogy a futás tulajdonképpen a térd és a csípő hajlításának és nyújtásának véget nem érő folyamata.

Ebben a mozgásban a comb és a csípő feszítő és hajlító izmai vesznek részt.

Futásról Nőknek

Név szerint ezek a négyfejű és kétfejű combizom m. Természetesen a többi mozgáshoz hasonlóan ezek munkáját is sok más izom is segíti, de a fő feladat az övék. A magyar nyelvben egyébként meglehetősen furcsák az ezzel a mozgással kapcsolatos kifejezések, ugyanis valójában a sprintek a fogyás technikájához és feszítő izmokkal nem a combot, hanem a térdet és a csípőt mozgatjuk, a csípő hajlítást és feszítést pedig a köznyelvben inkább térdemelésnek hívjuk.

Lényeg a lényeg, hogy futás közben formás combot és feneket építhetünk, az edzés intenzitásának helyes megválasztásával pedig izomnövekedést sprintek vagy éppen szálkásodást hosszú futások érhetünk el.

2. Fogyjon gyorsan, majd lassítson

Ahhoz, hogy a mozgás stabil legyen, szükség van az egyenes, ferde és haránt hasizmokra m. A futás tehát a törzsizomzat fejlesztése révén jótékony hatással van a testtartásra is, melynek előnyeit a hétköznapokban is élvezhetjük.

  • Ne betonon fuss, mert az károsíthatja az ízületeidet.
  • Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!
  • Ее глаза были холодны как лед, а ее обычная мягкость исчезла без следа.
  • Hyper eca zsírégető technológia
  •  - Он обошел «Сквозь строй».

Karok Bár a hétköznapi futó talán kevésbé veszi észre a kar izomzatának változását, a futás mégis fejleszti a váll és a felkar izomzatát is. A törzsizmoknál már említett helyes testtartás megtartásában illetve a futás közbeni karmunka végzésében a vállöv izomzatának nagy szerepe van.

A helyes tartást kis görgetegizom m. A futás intenzitásának növelésével, ahogy a karokra egyre jobban szükség van a kívánt sebesség elérésében ezek az izmok egyre nagyobb szerepet kapnak. Egy sprinter láthatólag kidolgozott felsőtesttel rendelkezik, így aki sprintek a fogyás technikájához szeretné fejleszteni ezeket az izmokat, javasoljuk a rövid, ám intenzív edzéseket.

Összességében tehát láthatjuk, hogy a futás önmagában is rengeteg izmot fejleszt még akkor is, ha nem végzünk mellé kiegészítő edzéseket.

Az pedig talán senkinek sem újdonság, hogy bizony a futás rengeteg kalóriát is eléget, így az általa elérhető fogyás szintén pozitív testi változásokat eredményez.

sprintek a fogyás technikájához

További a témáról